perjantai 14. heinäkuuta 2017

Centauro V10 Kunnostus ajokäyttöön Osa 18


Tavanomaista osien niputtamista
Eilen jäi vaihdelaatikon kiinnitys hieman kesken. Pieniä hankaluuksia tuotti rungon kiinnittäminen vaihdelaatikon etuosan kiinnityslaippaan.

Rutiinilla
Lentokoneasentajan rutiinilla sain aluslaatat ja mutterit pujoteltua paikkoihin joihin eivät sormet yllä. Olisi pitänyt purkaa läppärungot pois tieltä mutta siihen ja niiden takaisin asennukseen olisi mennyt koko päivä.

Pikku säätö
Kytkimen säätö kävi äkkiä. Pyrin tekemään kaikki siinä järjestyksessä että ei jää hankalia paikkoja enempää kuin edellä mainittu vaihdelaatikon korvake.

Rungon sivulevyt, päivän kohde.

Pesu ja ruosteen poisto ensitöiksi. Sitten sovittelemaan paikoilleen.

Sivulevyt paikoillaan.

Kuten myös käynnistinmoottori, kytkin- ja vaihdevivut sekä jalkatapit. Oikealla lisäksi jarrupoljin.

Jarrupoljin ja takajarrun sylinteri.

Jarruvivun takana on kierteellinen aukko johon tulee takahaarukan akselitappi.

Kardaanin etupää kiinni vaihteistossa.

Kardaanin takapää.

Tauko puurtamiseen
Takapään kiinnitys saa odotella kunnes pääsen laittamaan perävaihteen paikoilleen. Ilmeisesti jo ensi viikolla. Viikonloppuna on kaverin maahanpanijaiset ja päälle muistojuhla. Kesä on kiireistä aikaa mutta eräältä motoristilta on kiire jo ohi. Lopullisesti.

Hieman yleiskuvaa. 

Tulpattuina
Keskellä kaksi Weber tuplasuutinläppärunkoa. (Suuttimet vihreitä.) Imukanavissa valkoista kangasta kuten vasemmalla alhaalla ahtimen imukanavassa.

Startti, vaihdevivusto, kytkinvipu ja kardaanin lähtö.


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti