Sade seuloo
Lähtiessä oli sateista ja ilmeisesti se on seikka joka karsii osansa porukasta. Toki on päteviäkin syitä olla pois kuten ylivoimainen este tai pyörä on rikki. Ynnä muuta perusteltua. Kovin pitkää pyöräletkaa emme saaneet aikaiseksi.
Vain muutama otos
Muutamia kuvia taukopaikoilta tuli otetuksi. Itse reitiltä ei yhtään koska ei ole kiva kuvata sateessa. Kuvat ovat omiani ja Hannan ottamia kännykkäkameroilla. Reitin suunnittelu lienee Markon ja Peken käsialaa.
Aamiainen Kerholla
Ennen lähtöä Kerholla tarjoiltiin kahviaamiainen. Hyvä ravintotilanne parantaa kylmänsietoa.
Olosuhteet kohtuulliset
Aamukymmeneltä tehdyn lähdön aikoihin lämpöä oli tasan 10 astetta. Aivan riittävä lämpötila matkantekoon. Parhaimmillaan lämpöä oli reitin varrella kokonaista 12 astetta. Palatessa enää 10. Nämä ja myöhemmät luvut ovat pyöräni ajotietokoneen tietoja.
Ensimmäinen lyhyt tauko Laviassa.
Kohta siirryttiin pikkuteille
Reitti kulki pätkän matkaa Vaasantietä josta vasemmalle Mihariin tietä 2624 ja oikealle 2923 Mahnalaan ja edelleen pikkutietä 2621 Herttualan kautta tielle 249 vasemmalle Häijääseen josta Porintietä pieni pätkä Suodenniemen ja Lavian suuntaan tietä 259. Laviassa tauko tien 44 laidassa. Josta kuvat yllä.
Tauon jälkeen
Neljäneloselta vasemmalle kohti Noormarkkua tietä 2560 ja Noormarkun keskustan läpi kantatien 23 yli tielle 2701. Kohta E8 tien yli kohti Meriporia.
Reitti kulki pätkän matkaa Vaasantietä josta vasemmalle Mihariin tietä 2624 ja oikealle 2923 Mahnalaan ja edelleen pikkutietä 2621 Herttualan kautta tielle 249 vasemmalle Häijääseen josta Porintietä pieni pätkä Suodenniemen ja Lavian suuntaan tietä 259. Laviassa tauko tien 44 laidassa. Josta kuvat yllä.
Tauon jälkeen
Neljäneloselta vasemmalle kohti Noormarkkua tietä 2560 ja Noormarkun keskustan läpi kantatien 23 yli tielle 2701. Kohta E8 tien yli kohti Meriporia.
Pieni poikkeama
Sitä ennen kuitenkin hieman välipalaa ja tutustuminen Sahakoskella olevaan vapaa-ajankohteeseen. Tuleva Kerhon oma kesätapahtuma vietettäneen kyseisessä kohteessa. Alla kuvia Sahakoskelta. Kuvissa ei näy kaikkia alueen kohteita.
Sitä ennen kuitenkin hieman välipalaa ja tutustuminen Sahakoskella olevaan vapaa-ajankohteeseen. Tuleva Kerhon oma kesätapahtuma vietettäneen kyseisessä kohteessa. Alla kuvia Sahakoskelta. Kuvissa ei näy kaikkia alueen kohteita.
Meriporiin
Seuraava siirtymä oli jatkaa edelleen Mäntyluodon suuntaan Yyterin ja Porin sivuten Raumantielle jonka varressa oli ruokailu Raumantien Motellilla. Perushuttua seisovasta pöydästä tyydytti hyvin energiatarpeen.
Seuraava siirtymä oli jatkaa edelleen Mäntyluodon suuntaan Yyterin ja Porin sivuten Raumantielle jonka varressa oli ruokailu Raumantien Motellilla. Perushuttua seisovasta pöydästä tyydytti hyvin energiatarpeen.
Motellin pihamaalla.
Osalla kiireitä
Tässä vaiheessa alkoi lievä hajaantuminen. Eli letka hieman lyheni reissaajista riippumattomista syistä.
Tässä vaiheessa alkoi lievä hajaantuminen. Eli letka hieman lyheni reissaajista riippumattomista syistä.
Lattomeri ja Friitala
Raumantietä palattiin pieni pätkä takaisinpäin Poria kohden ja käännyttiin Pinomäentielle joka kiertelee peltoaukeiden läpi. Poutasäällä näkymät olisivat olleet hienompia mutta kiihtynyt sade hieman lamasi tunnelmaa. Lattomerentien kautta Friitalaan ja siitä parin pikku mutkan kautta Pori - Tampere tielle jota ajettiin puuduttavasti aina Linnavuoren tiehaaraan asti josta suunta pohjoiseen 2624 Sasiin josta oikealle suuntaan Metsäkylä.
Normijuttua
Vaasantietä Kerholle ja sauna lämpiämään. Ruokaa ja juomaa oli myös tarjolla. Ilta vilahti ohi melko ripeään. Pyörä jäi Kerholle. Mutta jotenkuten pestynä päivän aikana kertyneistä ravoista.
Raumantietä palattiin pieni pätkä takaisinpäin Poria kohden ja käännyttiin Pinomäentielle joka kiertelee peltoaukeiden läpi. Poutasäällä näkymät olisivat olleet hienompia mutta kiihtynyt sade hieman lamasi tunnelmaa. Lattomerentien kautta Friitalaan ja siitä parin pikku mutkan kautta Pori - Tampere tielle jota ajettiin puuduttavasti aina Linnavuoren tiehaaraan asti josta suunta pohjoiseen 2624 Sasiin josta oikealle suuntaan Metsäkylä.
Normijuttua
Vaasantietä Kerholle ja sauna lämpiämään. Ruokaa ja juomaa oli myös tarjolla. Ilta vilahti ohi melko ripeään. Pyörä jäi Kerholle. Mutta jotenkuten pestynä päivän aikana kertyneistä ravoista.
Omat jatkot
Itse poikkesin vielä Soppeenmäessä paikallisessa pubissa odottelemassa viimeistä bussia Tampereelle. Meni sen verran myöhään että Keskustorilta piti ottaa taksi kotiovelle.
Itse poikkesin vielä Soppeenmäessä paikallisessa pubissa odottelemassa viimeistä bussia Tampereelle. Meni sen verran myöhään että Keskustorilta piti ottaa taksi kotiovelle.
Kerta tankkauksella
Pääosin mukava reissu vaikka sade hieman latisti tunnelmaa erityisesti paluumatkalla. Kierros oli 286 kilometriä. Ihan ei California 1400:n jo lähtiessä hieman vajaalla tankillisella uskaltanut perille asti ajaa. Tankata piti paluumatkalla. Muilla vaikutti olevan samoja tarpeita.
Hyväkuntoisia baanoja
Ajetuilla teillä oli hyvässä tai kohtuullisessa kunnossa olevat päällysteet. Pikipaikkauksia ja urapaikkauksia oli melko paljon ja niiden kitkaominaisuudet eivät antaneet suurta halua käyttää reippaita kaarrenopeuksia.
Vaaratilanne
Paluumatkalla Häijään kiertoliittymässä näin kun edellä menevä pyörä menetti takarenkaan pidon. Nurin ei mennyt mutta kuljettajan mukaan hiukan hengästytti. Kyydissä olija ei ehtinyt säikähtää.
Pääosin mukava reissu vaikka sade hieman latisti tunnelmaa erityisesti paluumatkalla. Kierros oli 286 kilometriä. Ihan ei California 1400:n jo lähtiessä hieman vajaalla tankillisella uskaltanut perille asti ajaa. Tankata piti paluumatkalla. Muilla vaikutti olevan samoja tarpeita.
Hyväkuntoisia baanoja
Ajetuilla teillä oli hyvässä tai kohtuullisessa kunnossa olevat päällysteet. Pikipaikkauksia ja urapaikkauksia oli melko paljon ja niiden kitkaominaisuudet eivät antaneet suurta halua käyttää reippaita kaarrenopeuksia.
Vaaratilanne
Paluumatkalla Häijään kiertoliittymässä näin kun edellä menevä pyörä menetti takarenkaan pidon. Nurin ei mennyt mutta kuljettajan mukaan hiukan hengästytti. Kyydissä olija ei ehtinyt säikähtää.
LCR MC:n syysajelukierros 2017.
Kulutus
Polttoainetta kului omassa pyörässäni menomatkalla liki puoli litraa vähemmän per 100 km kuin enemmän päätietä noudattavalla paluumatkalla. Aktiivinen ajo kuluttaa vähemmän polttoainetta kuin tasakaasuajo vakionopeudella. Keskinopeus ajetulla matkalla oli 69 kilometriä tunnissa. Keskimääräinen kulutus 5,5 litraa sadalle.
Tunnelmia
Pohjanlahden aallot tuli nähtyä Oodeen sillalta ja parista muustakin paikasta. Hieman tummempaa oli merivesi kun pilvet taivaalla. Käytettyyn tiestöön nähden varsin hyvävauhtinen ryhmässä ajo. Kokonaisaika oli noin 6 tuntia. Taukoja oli siis riittävästi ja sopivalla jaolla. Keväällä uudelleen.
2017 Kevätajelujuttu.
Pyörän pesu likaisen matkan jälkeen on mieltä ylentävää.
Polttoainetta kului omassa pyörässäni menomatkalla liki puoli litraa vähemmän per 100 km kuin enemmän päätietä noudattavalla paluumatkalla. Aktiivinen ajo kuluttaa vähemmän polttoainetta kuin tasakaasuajo vakionopeudella. Keskinopeus ajetulla matkalla oli 69 kilometriä tunnissa. Keskimääräinen kulutus 5,5 litraa sadalle.
Tunnelmia
Pohjanlahden aallot tuli nähtyä Oodeen sillalta ja parista muustakin paikasta. Hieman tummempaa oli merivesi kun pilvet taivaalla. Käytettyyn tiestöön nähden varsin hyvävauhtinen ryhmässä ajo. Kokonaisaika oli noin 6 tuntia. Taukoja oli siis riittävästi ja sopivalla jaolla. Keväällä uudelleen.
2017 Kevätajelujuttu.
Pyörän pesu likaisen matkan jälkeen on mieltä ylentävää.
Säteilevää.
Yllä oleva pyörä on Arskan pyörä jossa liukas takakumi. Omat ajoni jatkuvat vielä. Ainakin yksi kokoontumisajo pitää vielä käydä. Savojärven Telttakokoontuminen.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti