Kaikki tarpeellinen tehdään
Kyseessä perusteellisempi huoltorupeama. Edellisessä jutussa oli kohdeluettelo ja hieman aloittelua.
Lukon puhdistus
Satulan lukko oli jo hieman renkannut. Aukesi huonosti.
Satulalukon lukkosylinteri on rungon vasemmalla puolella ja siitä virta-avaimella kääntäen aukeaa kypärälukko ja erillisestä liipasimesta painaen myös satulan salpalaite joka on vaijerikäyttöinen ja sijaitsee kuljettajan satulan takaosan alla.
Tahmautunutta rasvaa
Silmällä katsomalla oli selvää että vikaa ei varsinaisesti ole mutta likaa on kertynyt melko paljon joten ei ole vaikea päätellä mistä kiikastaa. Hieman rättiä alle ja puhdistusnestettä ruiskuttelemaan. Hieman piti maalipensselillä auttaa. Silti pahimmat pikeentymät eivät vielä antautuneet. Homma pitää toistaa mutta järeämmällä liuottimella.
Joka tapauksessa salpalaite alkoi toimimaan varsin napakasti.
Likaantunut salpalaite.
Huomattavasti puhtaampi salpalaite etupuolelta.
Sama takaa ensipesun jälkeen.
Satulan lukon sijainti.
Vieressä näkyy vaihdevivun niveliä. Ne pitää myös puhdistaa ja voidella.
Lukon toimiosat.
Arka paikka
Lukko on hieman likaherkässä paikassa vaihdelaatikon kyljessä starttimoottorin takana. Sitäkin piti hieman putsailla. Oikealla näkyy kypärälukon koukku. Pyörän työkalupussukasta löytyy silmukkapäinen vaijeri joka on tarkoitettu lukittavaksi koukkuun. Sen vieressä oleva liipaisin, tai painike, on se jolla satulan salpa aukeaa. Aukaisemiseen tarvitsee virta-avaimen.
Lukko on hieman likaherkässä paikassa vaihdelaatikon kyljessä starttimoottorin takana. Sitäkin piti hieman putsailla. Oikealla näkyy kypärälukon koukku. Pyörän työkalupussukasta löytyy silmukkapäinen vaijeri joka on tarkoitettu lukittavaksi koukkuun. Sen vieressä oleva liipaisin, tai painike, on se jolla satulan salpa aukeaa. Aukaisemiseen tarvitsee virta-avaimen.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti