Nostimettakin pärjää
Pyöränostin on hyvä olla mutta lattiallakin onnistuu sillä ei tarvita kuin viisi senttimetriä korkea korotus keskiseisontatuen alle.
Takapyörän irrotus
Takapyörän
purku on selkeä: oikean puolen takajoustintuen alapää avataan.
Taka-akseli irrotetaan ja jarrukilven tukitappi irrotetaan ja siirretään
takapyörää poispäin perävaihteesta. Irrotetaan perävaihteen neljä
kiinnityspulttia ja irrotetaan perävaihde. Takapyörä voidaan pujottaa
pois lokasuojan alta.
Takapyörän irrotus.
Sysäyksenvaimentimen purku.
Liikaa rasvaa
Valkoisen nuolen
osoittamassa kohdassa on yhdistetyn lukkorenkaan ja kitkavaimentimen
lukituslevy. Kun se on irrotettu, suojapellin myötä, lähtee lukkorengas
irti lukkorengaspihdeillä. Alle oli valitettavasti päässyt vaseliiniä
ja koska se oli likaista on se jonkinasteista hiomatahnaa ja kuluttaa
kitkapinnat varsin nopeasti.
Sysäyksenvaimennin avattu.
Kitkalevy tilaukseen
Valkoisella
merkityissä kohteissa on ruostetta ja syöpymää. Lukkorengas pitää
hankkia uusi. Kohta koittaa takarenkaan vaihto niin sen voi silloinkin
asentaa ja antaa vanhan olla vielä paikoillaan. Osa on vielä tilaamatta.
Rasvan puutetta ilmenee.
Liian vähän rasvaa
Takanapa olisi hyvä purkaa sysäyksenvaimentimen osalta. Puhdistaa ja voidella. O-rengas on ehyt ja saa jatkaa. Vaikka vetouriin laitetaan rasvaa niin silti tämä kohta unohdetaan. Ilman voitelua se ruostuu ja kuluu väljäksi tai menee kokonaan jumiin.
Sitkostettua vaseliinia vain sopivasti
Pitää
valita oikean tyyppinen korkeaviskositeettinen vaseliini mutta senkin määrää vetospooreissa
täytyy miettiä sillä ylimäärä menee keskipakovoiman vaikutuksesta kitkavaimentimeen joka vaimentaa
kumivaimentinen liikkeitä. Rasva ei edistä kitkavaimentimen toimintaa.
Jatkoa suoraan kokoonpanoon.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti