Teknisten värkkien muuttamista, entisöintiä ja työvälineiden testausta käytännössä. Semi-professional motorcycle restauration, customizing and testing everything in practice.
sunnuntai 29. huhtikuuta 2018
Amerikanpyörään uusi akku
Lainabatteri
Pari vuotta siinä on ollut sama akku jota käytin aiemmin Benelli Sei -pyörässä.
Eli siis jo ikää melkoisesti sillä viimeisen Benellini myin pois vuonna 2015. Nyt batterissa ei ollut enää voimaa tarpeeksi. Lähti kierrätykseen. Se oli kalsium/kalsium-tyyppinen suljettu ja täysin huoltovapaa.
Väri ja koko vaihtui
Koska edellinenkin oli Biltemasta niin hain sieltä samalla osanumerolla uuden akun. Myös se on kalsium/kalsium-akku. Mutta hieman erilainen sekä hieman matalampi ja harmaan värin sijasta musta. Jouduin laittamaan vaahtomuovia akkutelineen pohjalle ja toiselle sivulle tilkkeiksi. Myös palasen samaa ainetta liimasin satulan pohjaan ettei akunnavat vahingossakaan osu peltiseen satulan alapintaan. Akun hinta 33€.
Ensin lataus täyteen
Akun laitoin lataukseen. C-Tek-laturissa syttyi kaksi merkkivaloa, kohta kolmaskin mutta koko päivän aikana ei muita valoja. Jätin akun lataantumaan. Parin päivän päästä laturi ilmoitti että akku on täynnä: kuusi valoa paloi. Kyllä käynnistyi napakasti sekä polkimesta että napista painamalla.
Muita hommia
Tästä on hyvä lähteä tekemään kilometrejä suvisessa säässä. Kaasuttimet pitää kalibroida ja katsoa keskipakosäädin ja katkojan kärjet. Varsinkin keskipakosäädin voi olla laiminlyöty. Sen toiminnalla on suuri merkitys hyvän käynnin ja tehon suhteen.
Aiheesta tulee kuvia myöhemmin sekä käyttökokemuksia myös.
Tilaa:
Lähetä kommentteja (Atom)
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti