perjantai 11. tammikuuta 2019

V10 Centauron keulahuolto Varaosat

Edellinen työvaihe

S.D.:ltä
Vajaan viikon kesti Stein Dinseltä varaosien saanti. Keulan liukulaakerit ja tiivisteet. Noin 220€. Onko se halpaa vai kallista, en osaa arvioida. Keula on senaikainen, 1996, huippukeula WP USD.

Kimppaostos
Tilasin Kerhon "poikien" kanssa muitakin osia muihin pyöriin joten lähetyskustannukset olivat vain murto osan kokonaishinnasta. Noin 500€ arvosta tuli Guzziosia itselleni. Lähinnä 950cc koneisiin ja vaihteistohin. Ainakin satatuhatta km lisämatkaa jos joku vain ajaisi. Nyt on pyöriä varmasti loppuiäksi. Useimmissa on peruskunto ihan ookoo mutta aina muutamia erikoisosia tarvitaan.

Porukan pyörät
Kerhollamme, LCR MC:ssä, yleisin pyörämerkki on Guzzi. Seuraavaksi H-D. Sitten taitaa tulla Bemaria pari, pari Indiania sekä kaksi KTM:ää ja muita merkkejä pääosin yksittäin. Se selittää epäsäännölliset ja harvinaiset kimppatilaukset S.D.:ltä. Jostain syystä yhtään Ducatia ei ole.

Jatkoa seuraa
Tulevalla viikolla pääsen tekemään V10:n keulan kokoonpanoa jos muutoin innostaa. Kuvia tulossa.

Huono maine
Erittäin harvinainen keula Guzzissa mutta muissa merkeissä varsin yleinen. Esimerkiksi, myöhemmin, WP toimitti erääseen amerikkalaisen pikkuvalmistajan pyöriin merkillään ala-arvoisia keuloja. Niin olen kuullut kerrottavan. Ehkäpä ahneus kulki laadun edellä.

Varaosia
Stein Dinseltä tuli läjä osia. Näillä pitäisi jatkaa projektia. Napsin muutamia kuvia.

 Keulan varaosia.

Varalta muutakin
Pari ylimääräistäkin osaa tuli hankituksi. Keskellä oleva liukulaakeripari jää hyllyyn sillä alkuperäiset eivät olleet kuluneet nähtävästi. Vanhat hyväkuntoiset hoitanevat homman vielä pitkään.

 Vasemmalla uusi huulitiiviste. Keskellä kulunut liukulaakeri.

Oikealla vanha tiiviste. Mitään vikaa niissä ei ole eivätkä kumpikaan ole vuotanut. Mutta tiukassa olivat.

Jatkuu.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti