Teknisten värkkien muuttamista, entisöintiä ja työvälineiden testausta käytännössä. Semi-professional motorcycle restauration, customizing and testing everything in practice.
maanantai 25. helmikuuta 2019
Muuttokuormia
Kolmas kuorma
Ensimmäinen kuljetus oli työpöydän ja viilapenkin siirto taloyhtiön autotallista uuteen Verstaaseen. Jotain pikkutavaroita siirtyi samalla.
Toinen lasti oli väliaikaisesta varastosta viidenkymmenen kilometrin päästä. Siinä tuli koneistuslaitteiden osia ja apuvälineitä sekä hitsauskone.
Tänään tein kolmannen kuorman taloyhtiön varastosta. Siinä kulkee iso työkaluvaunu ja erilaisia työkalupakkeja. Toimitus tiistaina aamupäivällä.
Ensimmäinen kolmatta
Kuten aiemmin mainitsin niin vuokrasuhde alkaa maaliskuun alusta koska tilan rakennustyöt ovat vielä hieman kesken. Tulevana viikonloppuna olisi, suurella todennäköisyydellä, jo mahdollista tuoda paikalle järeämpiäkin työkaluja.
Dacia kuskaa
Tavaroiden siirron hoidan pääosin Dacia Logan Vanilla. Siinä on hieman matala tavaratila ja siksi kuormat jäävät pieniksi eikä kaikkia laitteita voi sillä edes siirtää.
Ensin hyllyt pystyyn
Ennen kuorman purkua pitää pystyttää metallihyllykkö johon tavarat saa järjestykseen ja pieneen tilaan. Joka kuormalla vapautuu taloyhtiön tai väliaikaisen kylmän varaston suunnilta pätkä hyllyä lisää. Uudelleen pystytys uudelle Verstaalle. Tavaratiheys tulee olemaan suuri.
Ei tilaa moottoripyörille
Verstaalla ei ole mahdollista säilyttää moottoripyöriä. Vain yksi voi olla kerrallaan työn alla. Säilytys tapahtuu Kerhon tiloissa parin kilometrin päässä.
Iso piha
Verstaan ulkopuolella on varsin kookas asfaltoitu piha-alue. Sinne voi jättää auton mutta moottoripyörää en yöksi ulos jättäisi. On jo kokemusta ilkivallasta ja varkauksistakin.
Kunhan saan mallilleen
Kuvia tulee Verstaasta kunhan saan sinne jotakin järjestykseen ja on mahdollista toimia kuten ennenkin.
Tiistaina iltapäivällä
Kävin katsomassa miten tilojen rakentaminen etenee. Nyt ei ollut edennyt siltä kohtaa jossa tuleva Verstas tulee sijaitsemaan. Autoon pakattu muuttokuorma jäi purkamatta. Sen sijaan kokoonpanin menneellä viikolla ostamani hyllykön. Tyhjänä sitä voi siirrellä pois rakentamisen tieltä. Kyseessä on lähinnä maalaustyöt.
Myöhemmin tiistaina
Taloyhtiön autotallissa purin yhden samanlaisen hyllykön ja lastasin autoon muun muuttokuorman jatkoksi. Taidan ostaa lisää vastaavia hyllyköitä. Myös varastolaatikoita pitää hankkia. Laatikot hyllyssä säästävät runsaasti hyllytilaa.
Toimitus keskiviikkona iltapäivällä
Siis se kolmas kuorma. Kävin samalla reissulla IKH:ssa ostamassa vielä yhden hyllykön lisää. Noin satasen menoerä.
Nyt Verstaan katto oli jo pohjamaalattu. Kasailin hyllykön ja illan suussa sain tyhjennettyä autosta muuttokuorman siihen väliaikaisesti.
Ennuste
Torstaina käyn 50 km päässä varastoa tyhjentämässä. Auton perään lastaan niin paljon kuin mahdollista tärkeinpiä tavaroita. Toivottavasti saan hyllyjä sen verran tyhjemmiksi että voin kaksi niistä purkaa ja ottaa mukaan ja mahdollisesti pystyttämään ne uudelle Verstaalle.
Työkaluvaunu on jo muutettu
Työkaluvaunu ja sen sisältö on jo Verstaalla ja sen sisältö muuttolaatikossa. Tulee raskas päivä eikä ole tekemisen puutetta lainkaan.
Paluumatkalla tankkasin auton. Hieman auki 60 litraa mahtui. Litrahinta 1,434 Elovainion St1:llä.
Ensimmäiset kuvat uudesta Verstaasta
Myöhemmin iltapäivällä
Alkaa Kerholla kerhoilta ja aktiivinen kahvinjuonti ja juttelu ehdottoman tärkeista asioista. Siellä olevat pyörät ovat valmiina kesän rientoihin. No, California Adamantiin olisi hyvä tehdä kansiremontti. Osat on ostettu. Mutta onhan tässä vielä aikaa ennen kesää.
Torstai-iltana
Homma meni niin kuin ennustin. Vai korkeahko lumivalli haittasi lastaustoimenpidettä varastolla jota tyhjensin yhden kolmilevyisen hyllykön verran autoon.
Otin myös kotitallista mukaan yhtä ja toista. Pitää saada hyllykkö tyhjäksi ja siirtää se Verstaalle. Perjantai on ensimmäinen vuokranmaksupäivä joten muuttoa pitää kiihdyttää että voi siirtyä nopeasti "tuotannolliseen toimintaan".
Nyt siis neljäs pikkukuorma ja viides iso kuorma on siirretty Verstaalle.
Kerholla
Kahviteltiin. Hieman myöhästyin ekalta pannunnulliselta ja jouduin keittämään oman pannulliseni. Äkkiä sekin hupeni.
Jackalin TPS
Loppuillasta säädettiin välijohdolla erään Jackalin TPS perusarvoon aiemmin kerrotun läppärungon laakeriremontin jäljiltä. Hieman piti koittaa GuzziDiagillakin mutta jostain dramaturgisesta syystä ei yhteyttä suntynyt ECUun asti. Päätimme suorittaa Co-arvon säätämisen myöhempänä ajankohtana koska paikalla oleva yleisö ei pitänyt talvisesta pakokaasun tuoksusta sisätiloissa. Kenties ulkotiloissa kun kevät hieman etenee. Muutoin Jackal tunutui pelaavan miellyttävästi. Läppärungot pitää kalibroida ennen isompia säätämisiä.
Tilaa:
Lähetä kommentteja (Atom)
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti