keskiviikko 5. kesäkuuta 2019

Honda CL 350: keskipakosäädin ja kärjet


Kipinäkoneen huolto
Katsoin missä kunnossa on keskipakosäädin ja katkojien kärjet. Kärjet hioin suoriksi ja säädin. Purin koko systeemin. Kärkien takana on keskipakosäädin. Purin senkin. Puhdistin kaikki voitelukohteet ja voitelin.

Nokka-akselin pää. Kärjet ja säädin purettu pois.

Tärkeä pikku osa
Akselissa on tappi joka pyörittää keskipakosäädintä joka säätää sytytysennakkoa. 

Keskipakosäätimen takapuoli.

Lovi holkissa
Nokka-akseli ja sen tappi asettuvat loveen joka on keskipakosäätimen pohjalevyssä.

Keskipakosäädin ennen puhdistusta.

Katkojan kärjet joita keskipakosäätimen nokka aukoo.

Perushomma
Säädin sytytysennakon molemmille sylintereille ja tein kokoonpanon. Siinä ohessa voitelin vastapainojen akselit ja kärkiä aukovan nokan "laakeroinnin".

 Kärkikotelon tiiviste.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti