Mustanlahden satamassa tiistaisin
Paikalle kerääntyy motoristeja pyörineen suviaikaan tiistaisin. Kunhan paikalla on myös elintarvikemyyntiä. Kuten nyt.
Katselin ja kuvasin
Toki olen nähnyt ja kuvannut useana vuotena moottoripyöriä ja skoottereita sekä myös mopoja. Kunhan niissä on jokin harvinaisempi ominaisuus: ikä, malli, onko rakenneltu ellei peräti omavalmiste. Kaikenlaisia pyöriä ja trikejä. Siellä ei katsota vinoon kenenkään ajoneuvoa.
Erityisen kiinnostava
Ulkonäkö oli hyvin perinteinen eli kokolailla samanlainen kuin jo kauan markkinoilla ollut 500cc Enfield Bullet. Mutta pidemmällä rungolla ja 1000cc koneella. V-kone vaan sylinterikulmaa en käynyt mittaamassa. Alle 90 astetta reilusti. Olisiko puolet siitä?
Paul Carberryn ideoinnin tuotos ja apuna hääri myös maailmankuulu Ian Drysdale. Intialaiset alan henkilöt kiinnostuivat ja nyt niitä tehdään jo. Toivottavasti saavat hyväksynnän EU-alueelle. Päästöistähän se usein on kiinni.
Paras kuvakulma ja kaikin puolin tyylikäs peli. Kaksi tuplalevittimistä runpujarrua edessä. Tuotantomallissa levyjarru.
Vaihteisto ja moottorin alakerta. Lohkon suunnitellut herra nimeltä Carberry Australiasta. Valmistus Intiassa.
Ensiöveto ja akku. Myös sähkökäynnistin on polkimen lisäksi. Tarvitsee vielä polttoaineen ruiskutuksen.
Käyntiääni
Yllättävän matala ja ei mitenkään meluisa paikallaan käytellessä. Pidin kättäni ventiilikopan päällä enkä havainnut käynnissä kovinkaan kummoisia värinöitä. Se asia lienee kunnossa eli moottori on dynaamisesti tasapainoinen.
Linkki valmistajan sivuille.
Pyöräkaupoille
Jos tulee joskus meille kauppoihin niin käyn ainakin koeajamassa. On sen verran maukkaan näköinen uusvanha laite ja tehoakin sen verran että ei jalkoihin jää.
Sitten oli muutakin
Suhteellisen harvinainen nykyään tämä Hondan jäykkäperäinen tuote.
Honda Monkey ilman takajousia. Monen pojan unelmamopo.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti