Käyttämättömiä mahdollisuuksia
Ahtimeen voisi vielä laittaa lisääkin kiinnikkeitä sillä kiinnityskohtia ahtimessa on vielä käyttämättä ainakin kaksi. Vasemmalla sivulla takana ja keskellä takaosan päällä jämäkkä korvake. Siitä voisi saada kiinnityksen suoraan rungon yläosaan. Samalla se voisi jäykistää runkoa.
Automaattinen hihnankiristin ja ahtimen juoksupyörä.
Kuusiurainen hihnapyörä
Saman levyinen joka on jo hankittu, käytettynä, kampiakselin päähän. Vielä pitää löytää kolmas kuusirivinen joka tulee laturin akselille. Sen läpimitta on noin 75 - 95 millimetriä. Laturi kun ei kestä määräänsä enempää kierroksia. Kun osat ovat löytäneet paikkansa niin pitää lähteä hihnaostoksille mittojen mukaan. Moniurahihnat ovat kestäviä kunhan ei rasita sitä liikaa. Siksi suht isoja hihnapyöriä. Ahtimen kierrosluku ei ole kovin rajoitettu. Sen tehoa säätää ahtimen imupuolella oleva kaasuläppä jota ilmaläpäksi voinee paremminkin ilmaista sillä seos muodostetaan vasta hiukan ennen imuventtiilejä.
Vetävä hihnapyörä kampiakselin päässä. Tässä kuvassa laturi on moottorin vasemmalla puolen eli kuvan oikean reunan ulkopuolella. Kiinnitysosat väliaikaisia ja kokeellisia.
Lähinnä polttoaineen paineen mittari ja ahdin. Mittarin kohdalla ahtimen pääkiinnike. Ahtaat asennukset. Oikella ja päällä vapaat kiinnityspaikat.
Ahtimen pääkiinnike on kiinni sekä pohjalevyssä joka on kiinni vaihteiston kotelossa että myös M8-pultilla moottorissa. Uskoisin että on luja kiinnitys. Etualalla ruiskutussuuttimen putki.
Laturi siirtyy vielä hieman taapäin ja sille pitää tehdä tukeva kiinnitys takapäänsä osalta.
Ahdin, läppärunko, ilmansuodatin, kaasuasentopotentiometri ja sen alla ahtopaineen säädettävä säädin. Mäntätoiminen.
Säädettävä ahtopaineen säädin. Pikasäätönuppi kuvan alareunassa.
Käynnistinmoottorilla on ahdasta. Moottori on huomattavasti tuoreemman mallin alennusvaihdestartti. Sen sovittaminen vaihteiston vapaavalon kytkimen kanssa tuotti hankaluutta.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti