Ajokausi ohi
Autotalli järjestykseen autoa varten kun pyörät ovat ajettu sieltä pois Kerholle talvisäilöön tasalämpöiseen tilaan. Siellä on myös huoltopaikka ja työkalut. Vaikka ei niin monipuoliset kuin omalla Verstaalla.
Tuskin sellaista ihmettä tapahtuu että tulee vielä lämpimiä päiviä näin lokakuussa. Siksi ajoin pyörä kerrallaan ne talvisäilöön. Käytäntö on siten että keväällä ajan polkupyörällä, yleensä Venus Specialilla, Kerholle ja otan jonkin pyöristäni käyttöön. Nyt tapahtuma on päinvastainen eli ajan polkupyörällä Kerholta kotiin ja pyörät jäävät, yksi kerrallaan Kerhon tasalämpöisiin tiloihin. Syyspaluumatkat ovat sinällään mielenkiintoisia että matkalla on muutama pubi joissa voi helpottaa matkan rasituksia.
1400 GTS ja California 1000 Adamant
Yllä mainitut ovat ns. pääkäyttöpyörät. Muut kolme ovat harrastamista varten. Nämä ovat nyt Kerholla odottamassa sitä päivää että ne laitellaan järjestykseen mahdollisimman tiukkaan että kaikkien halukkaiden jäsenten pyörät Kerholle mahtuisivat. Osalla jäsenistä, toki, on myös omia tiloja säilyttää ajoneuvojaan. Korjaus edelliseen joulukuussa: pyörät ovat hyvinkin väljässä järjestyksessä Kerholla. Talvisäilytyksen korotus muutamalla kympillä saattoi vaikuttaa asiaan. Hyvä idea.
Ensin akut irti. Latauslaite on valmiudessa. Näillä vielä tuleva ajokausi?
Akkujen säilytys
Mahdollisimman kylmässä. Kerholla on lattialämmitys joten siellä ei voi lattialla säilyttää mutta taloyhtiön asunnon autotallissa ovensuussa on talvella varmasti kylmä. Akut siis sinne.
1400 GTS
Se on ollut Kerholla jo pari viikkoa. Ei varsinaisessa talvisäilytyspaikassaan mutta muuten peräosastolla. Akku on nyt otettu pois. Myöhemmin on ovat kerhon isot pojat laittaneet pyöräni oikein siistiin järjestykseen.
Vas. tankin kiinnike, ilmanpuhdistin, akkutilan kansi ja satulan lukko.
Releet ja sulakkeet. Näiden liitokset puhdistan ja suojaan talven aikana. Muutakin siistimistä lienee. Talviajan kevyttä puuhastelua.
California Adamant
Ei isompia huoltojuttuja mutta sähköissä on sanomista. Pitää yksinkertaistaa. Liikkaa "johtoja" yhteen kohteeseen. Muutoin sähköt pelaavat tyydyttävästi.
Akkutila etummaisen satulan ja osin tankin alla. Akun paikka tulee vaihtumaan alemmaksi.
Tavaratila
Akkutilaan olen suunnitellut tekeväni lasikuidusta kannellisen tavaratilan joka ulottuu pitkälle tankin alle. Akku sijoittuu kardaaniakselin viereen kuten myös mahdollinen, noin 15 litran polttoainesäiliö. Josko sellainen löytyisi valmiina?
Satulat olen itse päällystänyt ilman napitusta. Nappien upotukset keräsivät vettä.
Akun yläpuolella on työkalukotelo. Lasikuitua.
Valmiina talviuneen.
Talvikauden puuhastelut
Edellä olikin jo muutama pikkuhomma. Myös paremman peruutusvaihteen valmistaminen tulisi kysymykseen. Pitää ryhtyä ideoimaan.