Aina tulee uutta lataukseen ja tiedonsiirtoon
Mainittuun tarkoitukseen on ollut vuosikymmenien mittaan monenlaisia latauskaapeleita. Toivottavasti tämä C-tyyppi säilyy niin että en enää loppuelämäni aikana muuta tarvitse. Kaapeleita täytyi ostaa yksi mökille, yksi varalle, yksi autoon, Kaksi moottoripyöriin ja yksi muuten vaan. Lisäksi on ennestään puhelinten c-latauskaapelit. Mutta eivät aina ole siellä missä on tarve. Myös California T3 1000 Bloweriin olen asentanut tupakansytytinliittimet säätötietokoneen latausta varten. On ollut tapana tehdä ruiskutuksen ja sytytyksen säädöt vaikka tien laidassa.
Moottoripyörissäni, liki kaikissa, on virran ulosottoja
Tämän lataussysteemin laitoin pyörääni jo kohta uutena eli on ollut käytössä varsin pitkään. Voimanlähteinä pyörän hihnavetoinen laturi ja 18 Ah:n akku. Siitä on ladattu navigaattoria, useita eri puhelinmalleja ja käytetty partakonettakin sekä virtaa ns. roikkalamppuun. Ensi kaudeksi se vaihtuu ladattavaksi versioksi. Roikkamalli saa olla auton tavaratilassa. Matkassa on aina hyvä olla riittävätehoinen taskulamppu. Autossa, kaikissa moottoripyörissä ja miksei polkupyörissäkin normi ajovalon lisäksi. Ole laajentanut polkupyöräilyreviiriäni koskemaan Tamperetta ja sen lähiseutuja. Yleisin matka on ollut Peltsulta Tammikujalta Pirkkalan kautta Ylöjärven Puskuritielle. Myös Hervanta ja joskus keskustakin on ollut ajelukohteena. Polkupyöräilemällä keskustaan ja takaisin säästää noin yhden ison oluen verran paikallista valuuttaa nyssekyydin sijaan.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti