Akut ja patterit
Starttiapulaite (litium) jäänyt lataamatta viimeisen käytön jälkeen. Pitää muistaa ladata.
Veneen lyijyakku jossain autotallin lattialla. Ladattava lähiaikoina.
Toinen mp-Yuasa jäänyt hieman sivuraiteelle. Muistettava ladata.
Kaksi navia: taitaa olla vanhuuttaan akut kypsyneet. Toimivat silti kun ovat pyörän usb-töpselissä.
Auton vara-akku on ladattu.
Ruuvinvääntimestä akku kosahtanut.
Kahdesta porakoneesta akut sököt, uudet maksavat porakoneen hinnan. Uudessa porakoneessa tupla-akut, pitää tarkistaa lataus.
Lukuisia taskuvalaisimia: osa ladattavia toiset pattereilla.
Kameroiden akut ladattu. Ovat jo iällä mutta pelaavat.
Puhelimen akku ookoo.
Läppärin akku: tilattu uusi, ei ole kuulunut eikä näkynyt.
Verenpainemittarin akku: siihen ei ole laturia kun on lainapeli.
Verensokerimittarin akku: ---------------------"-------------------------------
Useat kaukosäätimet, kuten asunnon valojen, toimivat kun ovat pattereilla. Samoin kellot. Noin 15+ kohdetta.
Varmaan on muitakin mutta tuossa eniten käytetyt.
Ajokausi saisi jo alkaa...
Eilisen
positiivinen: laitoin California Adamantin virtapiiriin akun kiinni:
Hana auki, ryyppyvipu pohjaan ja painallus starttinapista ja heti kävi!
Vielä kuukausi niin...
Hieman myöhemmin
1400:sta en ole käynnistellyt. Litiumakku on hyllyssä odottamassa toista työvuoroaan. Varalla se "sivuraiteen" Yuasa. Molemmat Yuasat ovat, papereiden mukaan, tehty Kiinassa. Aloittavat, jos ovat vielä suven tullessa kuoseissaan, neljättä kauttaan.
Tuleva juhlahetki
1400 California tulee käyttöön kunhan tiet siistiytyvät ja säät ovat suotuisia. Toukokuun lopulla - kesäkuun alussa, jos maltan. Sitä ennen ajohinkuja saa tyydyttää California Adamant-kolmipyörä. Se on helppo pitää puhtaana pahojen säidenkin aikana. 1400 on talven aikana käynyt läpi laajan huollon ja tarkistukset sekä kaikki öljyt on vaihdettu. Eturengas pitää hankkia uusi valmiiksi sillä nykyinen ei kauaa kestä alkukesän karheita asfaltteja. Takana jatkaa viime suvena asennettu 205 leveä auton rengas. Vakiokumi ei takana kestä kuin vajaan suven.
Rengasvertailua
California Adamantissa takana ovat kitkarenkaat ja edessä vielä kelvollinen kumi. Siinä kestävät renkaat varsin hyvin. Oletan että sen ajotapa asettuu hillityksi toisin kuin 1400:sen kanssa. Jälkimmäisessä on liki tuplateho ja vain yksi takarengas. Mp-kumi takana ei kestä ajollani edes yhtä kesää ja maksaa paljon. Autokumi muutaman kympin.
Käyttöpyöriä enää kaksi
Ensiksi lähtee CL350 Honda kunhan saan sen huollettua perusteellisesti. Eihän sitä huonoa sovi jättää käsistään. Menee vähäkin maine. Digitaaliseksi muokkaamani California 1000 Blower ei ole vieläkään valmis. Tosin ei paljon keskenkään.
Yksi paperillinen Cali-runko
Se on varalla, jos vielä innostuisi. Toisaalta sen voisi myydä projektiksi jollekin. Kaksi käytettyä mutta toimivaa moottoria: 850 pyöreäpyttyinen ja 1000 kanttisylinterinen. Lisäksi muita tarpeellisia osia.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti